/ Różne / Czym są media społecznościowe?

Czym są media społecznościowe?

social media
Kamil Szulc na 15 października 2016 - 16:45 w Różne

Media społecznościowe to gorące słowo dzisiaj. Każdy mówi o Facebooku oraz Twitterze i czatach online. Czy mogą one pomoc firmom? Zdecydowanie tak!
Marketing w mediach społecznościowych jest platformą interaktywną, która pozwala firmom zbliżyć się do klientów oraz efektywniej komunikować się na portalach społecznościowych.

Jak wybrać najlepszy kanał komunikacji?

Istnieją tysiące stron w mediach społecznościowych, więc zrozumienie czym one są i jak funkcjonują może być dużym zadaniem. Oto kilka przykładów mediów społecznościowych, których można używać do zbierania danych oraz w celach marketingowych.

Blogowanie dla biznesu

Stworzenie bloga jest prostym sposobem przygotowania interesujących treści na stronę internetową oraz informowania klientów o działaniu firmy i jej perspektywach w raczej nieformalny sposób. Blogi można tworzyć nieodpłatnie dzięki takim stronom jak WordPress czy Blogger, chociaż najlepiej jest mieć blog na stronie internetowej firmy. Blog powinien mieć interesującą treść oraz być aktualizowany na bieżąco. Tylko wtedy skupi uwagę odbiorców.

 

Facebook

Facebook jest najważniejszym narzędziem mediów społecznościowych. Serwis nieustannie się rozwija i jest bardzo perspektywicznym medium. Jest to znakomite miejsce do nawiązania dialogu z klientami oraz ich przyjaciółmi. Niektóre firmy używają informacji na temat demografii udostępnianej w tym serwisie, aby dotrzeć do odbiorców w sposób optymalny i bez problemu. W działaniach reklamowych na Facebooku można też podbierać się usługami firm zewnętrznych takich jak nasz rodzimy BuyFans.

 

Twitter

Twitter jest mikroblogiem, na którym użytkownicy mogą pisać posty mające nie więcej niż 140 znaków. Poprzez tworzenie takich postów można mieć coraz większą bazę danych oraz uzyskać sporą dawkę informacji.

 

YouTube

Czy wiedzą Państwo, że You Tube jest drugą pod względem popularności wyszukiwarką po Google? Użytkownicy lubią czytać informacje na YouTube oraz oglądać interesujące filmiki video. Stworzenie video jest niedrogim sposobem promowania firmy. Można nakręcić prezentację produktu, broszurę w formie video lub wypowiedź zadowolonego klienta firmy.

 

LinkedIn

LinkedIn jest najlepszą siecią społecznościową dla profesjonalistów oraz firm. Profil na Linkedin pozwala przedstawić umiejętności, doświadczenie, zaprezentować osiągnięcia. Jest o wiele lepszy od tradycyjnego życiorysu.
Przyłączając się do grup oraz włączając w ich dyskusję, każdy może przedstawić siebie jako eksperta w konkretnych dziedzinach. Dzięki temu zyskuje szansę na znalezienie nowej pracy i podniesienie swojego statusu zawodowego.

 

Jak rozpocząć funkcjonowanie na portalach społecznościowych?

Jedynym problemem jest to, że wybór portali społecznościowych jest ogromny. Nie można poznać wszystkich od razu. Zalecane jest sporządzenie listy takich portali i zbadanie ich oferty. Dopiero po takim rozeznaniu można wybrać najlepsze portale do promowania firmy, jej produktów oraz usług.
Życzymy powodzenia w marketingu internetowym oraz rozwoju firmy dzięki takim mediom!

Komentarze wyłączone