/ Biznes i pieniądze / Linki sponsorowane czy warto?

Linki sponsorowane czy warto?

Kamil Szulc na 20 czerwca 2017 - 16:20 w Biznes i pieniądze, Nauka i wiedza

Ludzie przy tworzeniu strony internetowej zastanawiają się – ale co dalej? Przecież teraz nie wystarczy tylko ją stworzyć, zapłacić i wdrożyć na serwer. Gdzieś trzeba się zareklamować, sprawić by znalazła się ona bardzo wysoko w wyszukiwarce i gwarantowała znacznie lepszą widoczność i przede wszystkim klikalność. To ona pomaga w osiąganiu efektów, a tym samym zarabianiu. Dlatego jak sprawić, by strona szybko znalazła się wysoko w Google i zachęcała internautów do odwiedzania?

W dobie globalizacji i bardzo dużej konkurencyjności między stronami, już nawet tradycyjne pozycjonowanie nie zawsze daje zadowalające efekty. Nasza konkurencja nie śpi i również korzysta z takiej formy reklamy i widoczności w wyszukiwarce, a na domiar złego – mogą to robić już od dłuższego czasu! Dlatego oczywiście, możemy również wybrać pozycjonowanie, jednak nie będzie to szybki efekt, a długa praca i uciekające pieniądze. Tutaj z ratunkiem mogą przyjść linki sponsorowane. Ale czy warto?

Jak działają linki sponsorowane?

Wystarczy wyobrazić sobie prostą sytuację. Szukamy serwisu komputerowego, bo zepsuł nam się, powiedzmy, dysk w komputerze. Wchodzimy szybko w Google, wpisujemy frazę kluczową – serwis komputerowy Warszawa (lub inne miasto) i klikamy enter. Przed nami tysiące wyników i setki stron. Co robimy? Ograniczamy się do pierwszych – szybkie kliknięcie, adres, telefon dzwonimy. Prawdopodobnie ten pierwszy na liście serwis skorzystał z linków sponsorowanych, aby jego dane były jak najwyżej. Jak to działa?
Serwis najpierw musiał stworzyć konto w AdWords (lub skorzystał z usług firmy, która się tym zajmuje), konfiguracja konta pod określone frazy kluczowe, określenie długości kampanii oraz budżetu, podpięcie pod kartę kredytową i gotowe! Teraz tylko trzeba czekać, aż ktoś kliknie w naszą stronę, a wówczas z konta ściągane są środki finansowe – jak duże? Wszystko zależy od algorytmu, jakim posługuje się Google – czasami mogą to być kwestie kilku groszy, niekiedy kilku złotych (popularność frazy, konfiguracja, nawet czas ma tutaj duże znaczenie).

Wydaje się proste, prawda? Jednak ktoś powie – zaraz, zaraz, a co z naturalnym pozycjonowaniem? Opłata najczęściej jest stała – za pracę agencji, lub za efekty, a wyniki później długo się utrzymują i gwarantują wysoką pozycję. Tutaj nikt nie będzie się kłócić, bo pozycjonowanie jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, gdy zależy nam na stałych efektach, jednak przeszkodą zawsze jest czas! Na pierwsze wysokie pozycje w wyszukiwarce, bardzo często czekamy długimi miesiącami, gdy konkurencja nie śpi. Można wtedy na dwa sposoby działać – korzystać zarówno z linków sponsorowanych, jak i inwestować swoje pieniądze z pozycjonowanie. Zawsze jest to większa szansa na sukces i gwarancja, że robimy wszystko dla swojego biznesu, by podciągnąć go na wyżyny wyszukiwarki i mieć dobre miejsce!

Jakub Werelich Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553

Komentarze wyłączone